Jam

Assalamualaikum dan selamat hari Rabu kepada pembaca  
Aku memang diajar cara cara nak bersabar sebab semalam, baik baik aku dah siap buat enrty neh, boleh pulak laptop ni mati. Jadi, semua cerita yang aku buat tu semua burn :’(
Semalam Aben tengok aku bukak laptop dengan harapan dia dapat main game, tapi harapan itu akan musnah sebab dia tak akan dapat sebab aku nak buat blog weh , tolonglah paham . Sebagai ganti, aku bagi dia duit, dia pergi beli Gasu. Gasu tu kalau korang taktahu dia sejenis air gas yang dicampur dengan air batu dan susu.So, jadilah Gasu(aku baru tahu jugak)
Harini budak2 sekolah, bunyi motor bising bising membuatkan aku rasa nak buat entry pasal jam. Walaupun ianya tiada kene mengena, tapi aku tak berputus asa.
Jam ehh, entry kalini pasal jam. Aku nak cerita macam mana aku boleh jatuh cinta dengan jam. Masatu aku Form 2, masih kanak kanak lagi. Aku ade sorang member nama dia Mera. Jam dia cantik! Itu yang membuatkan aku rasa nak memilikinya juga. Jadi, aku mengambil keputusan untuk mengsurvey2 kat kedai jam mana tahu ade yang berkenan
Satu jam kemudian, aku dah dapat jam ;) Gebang. Aku kalau pakai jam memang tak pernah nak berhati perut. Calar ke rosak ke aku pakai je sebab aku rasa aku takboleh berpisah dengan dia(gelinya) Even jam mati pun aku pakai. HAHA. Pernah ade sorang cikgu kat sekolah aku tanya 
cikgu : “ ehh, pukul berapa sekarang”
aku: “ eheeeeee, jam mati cikgu”
 
Member rapat aku, aku memang dah lama kenal dia, sejak dia keje kilang kontena bapak dia lagi.haha , Dia memang suka cakap. Satu hari dia ajak aku bercakap, sebenarnya bukan satu hari je, kekadang dua, tiga hari. Cakap memang tak berhenti. Kalau berhenti pun bila gaduh laa. HAHA peaceee 
Mybe dia nampak aku ni miskin takda jam dia ajak aku beli jam
‘Weh weh , jom aku hadiahkan kau jam, biar kau ingat aku. Kita beli jam sama”
“ Yok wehh ! aku susah laa takda jam”
Hari jumaat-sekitar jam 3 dia ajak aku pergi kedai cuci gambar tapi sebelahnya iaitu kedai jam.



Yang kiri tu aku punya. Ingatkan nak sama, tapi takda yang duplicate maksud aku yang bebetul sama. Aku ambik yang tu sebab dia ringan, lepastu dia tipis dan warna putih . Taklaa putih pun tapi seakan. Aku baru sedar yang aku minat warna putih selepas warna hijau. Aku prasan bila beg sekolah aku warna putih, baju sekolah aku warna putih, walhal dalam pencilbox aku sendiri banyak yang putih macam liquid paper, pemadam dan setakat ni takada pulak pen warna putih, silap2 aku pun beli. Huhu



Huh kau tengok muka aku, tipu gilaa, takbaik tau sekecil2 camera 360 pun dah pandai menipu !
Ermm, sebelum dia dah cakap dah kat ostel
“ Jiha, tapi kau kene tolong aku”
“Tolong ape?”
“ Kau tolong bayarkan sikit harga jam tuh’
“Hhahahaha oke oke”
Aku cerita kat kakak aku dia gelak gila. Dia kata laaa kata nak kasi hadiah kawannya kok minta tolong bayarkan sekali, hahaha lawak betul-katanya
Aku cuma tolong backup dia RM 20 dia bayar RM 108. So jam tu harganya RM 64. Btul tak calculation aku, 
Tapi kau! dia punya sayang kat jam tu macam melebihi seorang burung terhadap anaknya. Dia sayang gila gila gila punya aku taktipu kali ni. dia kata “ Jiha, aku betul3 sayang kat jam tu, aku rasa kalau dia manusia aku nak peluk2 je dia !!”
Whoaa masetu dalam perjalanan kat lorong nak naik dorm, lepas naik dorm aku rase macam nak hantar pergi Hospital Nora Ismail je mana tahu ade yang nak terima dia masuk dalam wad gila :p Hihi gurau gurau
Sampailah satu petang sekitar jam 6.30 hingga keatas. Kawasan bilik air agak lengang mungkin mereka semua sedang menikmati juadah di Dewan Makan. Petang tu kat bilik air biasalah main violence dengan dia, tampar sana pukul sini sepak pernah dia kejar aku sambil pegang gayung, hahahahahhahahahahhahaha lawak gila sebab dia kejar aku slow motion gila nak mati dan kau kalau tengok muka ketawa dia sambil nak tahan memang lawak gila gila gila ! Time tu malam, pakai baju prep main lari lari. Nasib baik tak terkantoi dengan warden beb.
Ehh aku nak cerita lain laa, aku nak cerita bertapa dia sayang kat jam tu sampai satu petang tu aku main ganas kan dengan dia, aku tersiram air kat atas sinki. Kat sinki tu ade jam kesayangan dia. Aku takperasan mybe aku terjirus kuat kot . sampai cover plastic atas cermin jam tuh hilang! dan tuduhan palsu itu terkena kat aku. Mula laah rasa ketidakpuasan hatinyaa dia mula nak tanggalkan plastic cover kat jam aku plak. HAHAHA tapi dia tak buat pun, saje jee. Mungkin itu salah aku ( tapi aku rasa itu bukan salah aku) hahaha tak lah, aku yang salah. Tapi kau jangan risau, cover aku pun dah hilang sekarang neh. Watlekwatpeace 

Dan jam itulah yang mengingatkan aku kat dia. Dia suruh aku pakai sampai masuk U ( ehh, ade ke dia cakap macamtu) aku da lupa laaa, yang penting dia kata 5tahun pun masih tahan lagi.
Okay setakat disini saje, aku nak pergi kemas bye