Dialah Kawan dialah Lawan ;)

Pastikan sound effect dalam keadaan volume yang agak kuat sebelum membacanya :p
Ahoihoi harini kita bersua lagi kan :) Macam cepat jee masa berlalu . Jadi budak lepasan SPM memang binggung sama ada nak pergi carik kerja , pergi PLKN atau nak pergi ambil lesen atau jadi babysitter untuk akak ipar yang bakal lahir atau kakak kandung yang bakal lahir. Persoalannya sekarang, ade ke orang nak ambik aku jadi pekerja dia atau majikan dia atau penjaga baby dia ataupun dia ni dah melampau dah lari tajuk
Ape itu kawan ? cehh macam karangan darjah enam je ni. Kawan tu orang cakap macam gula gula . Manis. ( ade ke orang cakap macam tu) takpun ade orang kata Kawan tu macam CHIPSMORE, kejap ade kejap takda . Takesah lah tu kan , aku ada banyak kawan tapi aku tak banyak sahabat. Sahabat aku seorang je. Ni laa, minah ni

Nama dia Aznan kot , aku pun takthu kenapa mak dia bagi nama berupa macam lelaki. Aku kawan dengan dia sejak dari Form 1 . Macam ni haa ceritanya.
'Ehh nama awak sapa?"
Nama kita Ain Najihah
"Ehh sedapnya nama'
Hihi janganlah puji
*maaf semua tu hanyalah tipu tapi yang tanya nama tu betulah tu ekk. Kan nisak ? aku pun tak ingat
Time tu kat padang sekolah, time sukan aku lontar peluru, duduk sebelah dia.

Aku duduk bilik study atas, dia mula mula bilik study bawah tapi dia pindah atas and dari situ aku rapat dengan dia, sehinggakan ade seorang senior cuba nak pisahkan kita :'( 
dah kau pun tersingkir. Kau pindah bilik study bawahh
Kita dah takrapat :'(
Sampai lah ke Form 2 , ekeleh cerita ni same je dengan kad yang aku bagi kan ? Tak seronok lahh

Baik aku cerita pengalaman pahit aku dengan dia. Asyik manis je kan :p
Pengalaman pahit ialah gaduh. seminggu sekali. kalau tak gaduh tu maksudnya sindrome ataupun taknormal.
Punca utama atau sebab aku boleh gaduh dengan dia atau dia gaduh dengan aku , semuanya yang takmasuk akal. Maksudnya ekeleh bro, masalah simple je boleh gaduh. Haa mcmtulaa
Aku bagi contoh kau jangan gelak eh
Contoh " Jiha, kau makan laju kan? Sembahyang pun laju"
Mula lah rasa bibit bibit tak puas hati
" amende pulak minah ni, dah kawan dengan aku ikotlah cara aku"
*unsur negatif jangan diikut

Haaa simple kan? Tak pun yang ini
"Jiha,aku jeles kau peluk iylia"
Hahh ! Sebab itu je kita boleh gaduh?
Kelakar kan ? HAHA 
Dia jenis orang yang kuat jelest,tengoklah kening dia
Kadang kadang aku tak habis pikir, logik ke aku gaduh sebab ni?
dah gaduh bukan sehari. Seminggu kau! Tapi yang seminggu tu bukan selalu lahh


Tengok ni, Nisak geram dengan aku sebab alihkan image view dari kamera. Yang ni nasib baik takgaduh. HAHA

Gaduh paling teruk masa aku Form 5. Gila kau! Masa tu Filantropi. Aku tak tegur dia , dia tak tegur aku. Dia kata dia nak tinggalkan aku, sebab dia nak tengok aku bahagia dengan orang lain, dia taknak kacau aku. Dia ingat aku boleh hidup ke? aku boleh bahagia ke sedagkan dia tengah sedih? macam pepatah artis ni la" Teganya kau menari di atas tangisanku"
Filantropi sepatutnya lawa lawa ek, aku pakai simple je, kalau boleh aku taknak join pun Filantropi tu tapi sebab ia last kan :( Kenelah pergi
Petang tu aku nagis gila macam orang yang kehilangan suami atau isteri
Petang tu aku nak jumpa dia, akucariklah dia kat kelas. Dia tengah study, tapi bila aku masuk tinggal buku je. Dia pergi jumpa tetamu. Aku tunggu dia sampai dia balik. Dia datang
"kau pergi mana?"
"ha? erm aku pergi jumpa kakak aku"
'erm wehh, kau kenapa?"
'ha? mane ade pape, eh jomlah balik?"
Haaa? balik? kau pergilah.

Tak lama tu dia balik. BALIK! Kecewanya aku, sia sia aku tunggu dia lama dia pergi macam tu je. Tu yang aku menagis melalak sampai baca Quran , taknampak huruf. Air mata bertakung jeh. Rasa macam nak tanggalkan wiper kereta tu aku letak tak mata bia boleh nampak
Tiba tiba" Cak, kau kenapa?
CAK ICH tegur aku
Haa? mana da pape
"Elehh kau jangn tipu, kenapa ni? gaduh dengan Nisa' ehh?"

Lagi lah aku rasa macam nak banjir , kilat, taufan Hayan kat situ hah
Aku tak boleh orang backup aku. Nanti lagi sedih :'(

Sampailah masa kat dewan makan tuh, aku takbleh nak hadap muka dengan sesapa. Nanti nampak laa yang aku ni nangis, dahla duduk semeja dengan dia. Aku tahu aku yang salah tapi lepas dia buat aku mcmtu, hah ! aku rase macam nak benci dia seribu tahun je

Macamana boleh baik? 
Time tu kat dataran. Dia tarik tangan aku ;) dia cakap dia mintak maaf.
Sebagai seorang sahabat, kita kenalah maafkan walaupun sebenarnya aku yang salah. HAHA Okay aku pun mintak maaf dengan dia. Dan kita pun ambil gamba sama sama :)

Masa trial, masa SPM dan waktu waktu genting macamtulah setan nak suruh kitorang gaduh.

Orang lain boleh perasan kalau aku gaduh dengan dia, makan pun tak sama, solat tak sama, pergi sekolah taksama. Memang terseksa weh :'(
Kalau dia tak kawan aku, aku suruh cak ich tolong jagakan dia. Tolong tengok tengokkan dia, suruh ajak makan saing dia. tapi dia anggap aku dah tak care pasal dia,dia kata
"Aku penat kawan dengan ko, cak ich lebih paham aku dari ko!"
Hmm sedih kan :'(

Bukan senang kita nak paham kawan. Kadang kadang kita terpaksa bohong dia untuk kebaikan. Tapi bisanya kantoi lahhh. Haha
Hari kecewa dia time tu dia tunggu aku balik sampai pukul 3 pagi. Lepas dia tahu aku pergi jumpa orang lain. Dia kecewa :(

Aku bagi dia buku. Dia pun bagi aku buku. Buku tu untuk kenangan kita. Suka ke duka ke aku update jugak. Tapi dia fikir aku takda masa nak update buku tu. Dia fikir aku habiskan masa dengan main leter sampai terabai buku tuh.
Hmm :(



Tapi mesti semua orang taktahu kan yang aku sayang gila dengan dia. Aku takboleh kalau tak dengan dia. Kawan rapat kot! Kita pernah berangan nak jadi warden, HAHA sebab kitorang tengok macam best je jadi warden. Tanggungjawab tak best, sebenarnya bestnya bila duduk kat asrama tu je. Ngeh3 

Okay sebenarnya dia lagi baik dari aku. Aku ni ape je ade, tahu sakitkan hati dia je. Dia suka merajuk dengan aku, dan dia memang rugilaa dapat kawan mcm aku yang tak suka memujuk :)

Lastly, hidup ni penuh dengan dugaan, tipulah kalau takda masalah!
Tapi bukan semua masalah perlu ditangisi. Hadapilah dengan tenang. Kalau boleh kau ketawa dan suka sebab Allah dah pilih kau. Allah sayangkan kau, sebabtu dia bagi ujian. Kitakan kuat kan, so kurangkanlah nangis yee :)


"YOU'RE MY BEST FRENCH FOREBER"
Siti Khairun Nisa' binti Karim ( Nan) HAHA

*Penatnya pinggang aku, sekarang dah pukul 2.30 pagi